Krämig kycklingpasta!

4 pers ca 25min

1 paket bacon eller parmaskinka
4 schalottenlökar
1 liten purjolök
4 kycklingfileer
5 salviablad
1 hönsbuljongtärning
2 dl torrt vitt vin
2 dl creme fraiche el 2 dl vispgrädde
80g babyspenat (1 påse)
salt, peppar
ca 300g pasta. Penne el pastasnäckor passar bra till.


Till garnering:hyvlad parmesanost och rostade pinjenötter

Koka pastan och låt rinna av.

Skär baconet i bitar. Hacka schalottenlöken. Strimla purjolöken. Skiva och stek kycklingen.
Smörfräs bacon, schalottenlök, purjo och salviabladen under omröring ca 5 min. Smula ner buljongtärningen, rör om och blanda i vinet. Sjud under lock ca 3 min. Blanda i creme fraiche och sjud ytterliggare 3 min. Blanda i pastan och spenaten.
Vänd ner kycklingen. Låt allt bli genomvarmt och smaka av med salt och peppar.
Toppa med parmesan och pinjenötter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0