Med tunga tårar genom en blogg

Hittade till en ny blogg igår genom Föräldrar & barn.....började läsa från start och sen va jag fast i hennes mörkaste mardröm som blev till verklighet innan hon svårt sjuk fick somna in och lämna sin lilla dotter och man efter sig. Så jävla grymt livet kan vara... Trots denna mörka historia om ett verkligt liv som är vardag för allt för många och som för mig känns alldeles för grym för att vara sann va läsningen så fin, djup och full av kärlek till sin man och deras lilla Tilda 2år.... Tårarna forsade ner för mina kinder helt okontrollerat... När jag läst sista inlägget, låg mörkret tungt utanför. Klev ur sängen och in till mina små älskade barn, tittade på dom med mina tårar som rann än, pussade deras mjuka bulliga kinder, smekte över håret sen satte jag mig på golvet inne hos dom. Lyssnade på deras lätta med djupa andetag dä dom sov så gott. Kände mig så lyckligt lottad att jag får vara frisk och uppleva allt fint dom har att erbjuda oss varenda dag.

Min älskade Jonas och mina barn är dom viktigaste människorna i mitt liv, min familj och min stora trygghet, det är hos dom jag vill vara för alltid, få bli gammal och uppleva många vackra minnen.

Idag är en ny dag. Dagen har flutit på, jag har gjort min träning, bageri lang har varit igång. I kylen finns 8(!!!) Olof Vicktors ljusa som ska jäsa över natten. Jonas & Vilmer har varit iväg och plockat massvis av havtorn.
I skrivande stund sitter Jonas med ett berg framför sig och pillar loss havtorn från kvistarna som han haft i frysen. hemska burskar fulla av taggar, men dom små bären vill man ju åt!

På tv:n visas Ernst sommar, et drömhus har tagit form i en miljö jag mer än gärna skulle bott i. Harmoni, natur och ett lugn som bara finns i sådana miljöer!

Nu ska jag hjälpa mannen att plocka havtornen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0