På knäna...

Nu är det tufft för oss här hemma... Jonas & jag är båda så trötta, vi har den senaste veckan fått minimalt med sömn, vi har båda jobbat fast vi nästan inte sover. Den som har Tuva vaggar runt på henne el sitter i soffan med henne. Det är oerehört påfrestande nu och jag känner att jag snart går på knä!
Hon gråter nästan dygnet runt känns det som, fast att hon idag har haft många glada stunder med. Flera ggr om dagen är det dessutom ipren, ventoline & antibiotika soom ska ner. Efter ett besök på barnakuten där jag inte håller med läkaren så ska ännu mer tvång till...tvingas i vätskeersättning i spruta. Detta känns snart som rena övergreppen...=( Hon har sååååå ont i sin hals & mun så därför vägrar hon äta och dricka. Urinprovet visade på uttorkning men trots detta och ½kg i viktnedgång skickades vi hem med orden att han inte va orolig och DET ÄR JOBBIGT....NO SHIT!
Jag tycker dock Tuva är i ett sådant läge att man kankse skulle gripa in, vätska upp henne 1 dygn, antibiotika i.v & låta henne få vila 1 dygn. Hon är trots allt bara 1 år.
Igår fick vi i henne 400 ml sammanlagt, idag 50 vatten, 30 ersättning & 80 välling. Kissat kl 5 imorse & 12:30 på sjukhuset sen inte mer... Vi får se hur denna natten är.... Igår sov jag mellan 01-03:30 & 06-07 och ska på någotvis orka med att jobba hela natten. Steg 1 är bilresa i snöoväder till Höllviken på 4mil...
Vill bara att Tuva ska få bli frisk....detta är så jobbigt! Där finns ju dessutom Vilmer hemma och Tim med som suger ut energi från mig. Idag har det inte funnits varken en stopp el pausknapp... Fullt ös i 200.
JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅ TRÖTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0