Pigg dotter trött mamma!

Kl 01 slog Tuva upp dom blå och bestämde sig för att vi också fick göra det för sova skulle hon INTE mer just då.... Efter några försök var så gick Jonas ner med henne. En stund senare tassade jag ner och tog över. Inte ett gråt mer utan hon pillade med kuddarna, gick några rundor, hoppade upp och ner i soffan, la sig hos mig några minuter, upp igen osv...sen helt plötsligt strax innan FYRA (gäsp) tog hon en kudde la den till rätta, la sig på den och somnade. Så då kunde jag bära upp en helt utslagen lite tjej som sen sov vidare i sin egen säng. Kl 7 ringde kl och då va jag nästan medvetslös...
Vid lunch kom svärmor hit! Jag (eftersom jag sköter tvätten) fick 5 (!!!) paket flytande ARIEL tvättmedel! TACK svärmor, det är minst sagt strykande åtgång på den varan här, Tim fick 200kr som åkte rakt ner i hans sparburk. Vilmer fick en Legokalender vilket inte Tim ville ha så han fick pengar istället. Blev rester till lunch, soppan från igår! Gott! Jonas körde nyss iväg Inger till Staffanstorp, hon ska träffa någon där för att kolla på bil, handikappsanpassning osv. I em är Jonas på utbildning. Svärmor kommer hit sen igen.
Har precis lagt Tuva så nu sover hon gott några timmar. Jag hade tänkt slumra lite på soffan, så har satt på en film till Vilmer och bäddat ner honom här bredvid mig.
Inatt går jag på mitt jobbepass igen. Mån, tis, fre, lör, sön, tis, ons & tors....så jag vet vad jag har framför mig. Sova, jobba & äta!
Ikväll tror jag mitt halsband kommer. Carita har haft smyckesparty från DAG&NATT. Svärmor köpte ett halsband till mig där som jag hoppas kommer idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0