Efter Tio

Har precis sett ett inslag på Efter Tio som handlade om en dam som nu va 70 år och i princip i hela sitt liv haft stora problem med droger och fängelse nu i jag vet inte hur många år men många...

När jag fick se hur hon rörde på sig, pratade, flackade med blicken och hennes kriminella världe va amfetamin... DÅ kände jag direkt något för henne. Jag är ingen läkare men på dessa minuterna kan nästan lova att ajg har rätt men insåg att hon har ju någon form av bokstavsdiagnos. Troligen svår ADHD/DAMP... Att de hon skulle behöva är ju ett amfetaminpreparat som medicin, med 1-2 doser Concerta el Ritalin i kroppen är jag säker på att hon mått mkt bättre.... De tragiska i detta är ju att INGEN sett detta...HUR e de möjligt?? Blundar man för att hon är kriminell....???
Fick höra att hennes ena dotter NU ordnat så hon ska få medicinera med just ett amfetaminpreparat.

Jag önskar henne all lycka och hoppas att när hon får komma ut till livet igen,kommer må mkt bättre...

Tänk så viktigt det är att se bakom muren hos en person att verkligen utreda varför någon gör så....mycket beteende har en förklaring. De borde alla tänka på.... Alla vill sköta sig, för e man frisk så vill man inte få skäll hela tiden. Men vissa kan bara inte och det är just dom som måste få hjälp för där finns en orsak till problemet då....Något för ALLA att tänka på. Man ska inte vara så rädd för att utreda/få hjälp med sitt barn....De kan vara en bra investering innan det är för sent. Att visa sig att man bryr sig och inte bara skälla, utan man måste hjälpa!
Man ska vara klar på också att en "bokstavsdiagnos" inte ställs inte bara hur som helst, där ligger lång utredning bakom!!!!!!!!!!

Jag är sååååååååååååå tacksam för BVC, BUP & Habiliteringen samt alla som hjälper oss i skolan och runt omkring, utan er hade vi alla mått dåligt. Tack vare dessa människor och diagnoser får min lilla T en ärlig chans i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0