Habiliteringsmöte

Har möte på hab idag med psykolog och specialpedagog. Vi träffas 1 gång varannanvecka. Tycker det känns bra. Är hela tiden olika saker som kommer upp, som jag behöver vägledning för. Jari som är vår barnpsykolog är så himla bra. Han ska även snart bröja träffa Tim, för att Tim ska få en egen kontakt där han förhoppningsvis lär sig ventliera lite och kan bilda sig en egen kontakt där deras ord stannar dom emellan.
Kaki som är vår specialpedagog....hon är ja hon är så fantastisk. Hon har något få människor i världen har. De där extra som jag inte kan peka på, ALDRIG ALDRIG ALDRIG känner man sig dum nertryck dålig eller något. Saker man kanske borde förstått skulle ske som man kanske inte förstått, aldrig hon skulle anklaga eller lägga någon som helst skuld på mig. Sen har hon en sån fantastisk känsla och kunskap för våra speciella barn, den där extra känslan och engagemang som ingen annan har. Det är som om hon förstår varje liten individ på ett sätt som vi andra inte kan göra. Nästan som hon talar för dom som om hon skulle varit I deras hjärna. Svårt att förklara, när man mött henne och sett livsgnistan i hennes ögon då vet man hur fantastisk hon är. Och hur hon jobbar med HELA familjen för att ALLA ska må bra, vare sig man bara har ett barn, 3, 5, 7 eller 10 så är hon fast besluten att det SKA fungera för alla och för henne är det inget konstigt.
Önskar att ALLA som behöver jobba extra med sina barn pga olika problem skulle få träffa denna fantastiska människa. Hon är mitt stora stora stöd de kan jag lova, även om de finns fler. Men hon förstår mig som ingen annan gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0