Brusten trummhinna....

Efter natten till igår som bestod av skrik i panik från Tuva och en dag igår av mkt gråt så kom förklaringen idag...
Upptäckte vid frukosten att det runnit från örat så ringde vc, fick en tid på em.
En ny trevlig dr som kändes både trevlig, lugn & noggrann. Äldre man med mkt erfarenhet och kunskapen att på ett trevligt sätt möta föräldrar! Plus i kanten till Lomma vc!!

iaf så visade sig att min tåliga prinsessa hade både en brusten trummhinna på hö öra och en ordentlig öroninflamation på vä öra där trummhinnan bucktade regällt och va röd, där det finns en risk att den med brister.,
DET ÄR INTE KONSTIGT HON GNÄLLT, VARIT SÅ ENORMT LEDSEN OCH PANIKSLAGEN MELLAN VARVEN...FYYYY VAD HON MÅSTE HAFT ONT!
Fick Cefadroxil i 10 dagar... inte nog med det så tog dom ett prov i näsan där dom sticker upp en lååååååååång smal liten pinne. usch så ledsen hon blev och de skar i mitt mamma hjärta...:-(

Vilmer har fått vara hemma nu från dagis från i onsdags och resten av veckan. Är livrädd för att han ska dra på sig några baciller och bli sjuk inför helgen då han ska få ha sitt älskade kalas!

Vi gjorde kasslergratängen till middag idag som jag la ut som mattips igår, mkt gott!!!! Gjorde dubbel sats och bytte ut den skånska senapen mot dijon.

Så nu mina heliga 30 min startar nu, LANDGÅNG på svt1! Kanonbra tv program!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0