Mejl

Fick ett mejl idag för mitt blogginlägg om tankar mina tankar i E-ämnes djungeln och ekologiska köp.

Blev himla glad! Tack tack!

Vi fortsätter att handla så mkt ekologiskt som möjligt, att välja bort halvfabrikat så långt det går. 
Vi älskar att laga mat, att skapa maträtter från GRUNDEN, att njuta av en väl tillagad måltid.
VI tycker iaf det känns bättre för oss och våra barn att vi väljer bra mat till dom. Visst köper jag än en falukorv, en pizza, en kaka el vad de nu kan vara. Men i de stora hela tillagar vi MYCKET bättre mat nu och de tycker vi känns bra!

Kommentarer
Postat av: Caroline Huff

Jag forsoker ocksa kopa sa mycket ekologiskt som mojligt - definitivt gronsaker, frukt och bar - kott ar ju lite dyrare...

Idag hittade jag denna artiklen i nyheterna och det kandes annu battre att jag forsoker valja ekologiskt sa mycket var planbok klara av.

http://www.msnbc.msn.com/id/37156010/ns/health-kids_and_parenting/

2010-05-17 @ 17:06:32
Postat av: sandra

Tim är ju diagnostiserad med mkt svår ADHD & högfungerande autism. De va de som artikeln handlar om som först gjorde att vi började tänka på vad maten egentligen innehåller. Vi har också haft ett program här som hette matakuten som handlade om skolmåltiderna med alla dessa halvdabrikat och vad dom.innehöll...ju mer kunskap man fick ju mer anstränger vi oss för att välja och hitta ekologiska råvaror. De va ett himla bra program där verkligheten visades. Precis som för er så e de lite plånboken. Och det är framför allt kött, fisk och fågel som är hutlöst dyrt. Nu har vi turen att ha en nära vän som vi nu ska kunna få köpa hela ekologiska spädgrisar så hjälper han oss att stycka. Vi får där ut 15kg rent ekologiskt kött för 1000kr ca 60kr/kg tycker de känns bra!



De viktigaste tycker jag är ATT man börjar tänka ekologiskt, att köpa lite är ju bättre än inget. Eller hur:-)

2010-05-17 @ 22:54:34
Postat av: Caroline Huff

Jag haller med. Vi har jatte mycket gronsaker som odlas runt omkring har sa vi kan fa bade ekologiskt och lokalt vilket ar annu battre.

Visste inte att Tim hade den diagnosen – misstankte nagot at det hallet fran din blogg. Jobbigt - men han verkar som en riktigt fin kille med ett stort intresse for fotboll. 

Ibland ar det skrammande vad maten for innehalla och hur det besprutas – och det ar godkant av staten! Japp, def mer ekologiskt i detta huset och mindre halvfabrikat ocksa. Jag bor ju I Santa Cruz som ar OERHORT miljomedvetet, ekologiskt osv – vi har en massa underbara mataffarer med BARA ekologiska varor sa det ar I alla fall inte svart att hitta.

2010-05-18 @ 19:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0