Tankeställare...

Jag har idag gått från fördomar till rörd, berörd & förbannad!

Har idag fikat ihop och haft en trevlig tid på stan med en man med lång historia, en trasslig sådan. Han har fått betala ett högt pris, där många med vissa diagnoser tyvärr hamnar pga i många fall förnekelse från föräldrar och DÅLIG koll från skolan! Och jag blir så in i helvete förbannad på det!
Nu bor vi lyckligtvis i en kommun med stora resurser och med fantastiska skolor MEN de ligger också ett STOOOOOOOORT engagemang hos föräldrarna.... Säger de igen TA EMOT DEN HJÄLP SOM ERBJUDS INNAN det är för sent.... FOLK vill inte er illa, dom är proffisionella och vill BARNENS bästa!

Denna mannen har som barn tyvärr varit utan allt de där och hamnat väldigt snett och gjort mkt dumt. Nu har han fått svar på varför allt detta uppstått... När man lider av svår ADHD och autsim så är det inte så enkelt att man som vuxen kan säga att de valet har han själv gjort, man måste inte slå ner någon, ta droger eller va de nu kan vara...MEN så enkelt är inte livet för dessa barn/tonåringar. Har man då dessutom autsim är ju den sociala biten i den kaosartade ADHD hjärnan inte lätt. Idag hoppas jag att han kämpar på, håller sig till de personer som ser att en ny människa tagit vid, som medicinerar för sina diagnoser, kämpar för att komma på fötter igen, gett sig ut i samhället inte bara lagt sig ner och skiter i allt.

Detta ligger mig själv nära, därför blir jag så berörd.
Det är så lätt att dömma och jag kan visst dömma själv. Men nu vet jag sanningen bakom allt. Såg in ett par ögon fulla med sorg, blygsamhet men också en värme och glöd inför en liten en.

Tycker denna låten är så fin, när jag själv har de jobbigt med Tim tänker jag på att det är den sången han skulle vilja sjunga för mig om ha bara kunnat uttrycka sig så, nu kan han inte det men gör de på sitt lilla vis. Han jag träffat idag har nog som sin högsta önskan att folk skulle ÄLSKA MIG (honom) för den han är....

http://www.youtube.com/watch?v=4UNdqmkJ_aw

VARFÖR är det så svårt att hjälpa ett barn med psykiska problem?? Så fort någon har ett fysiskt fel så är hjälp en självklarhet....varför är det så??
INGET barn vill få skäll varje dag ALLA barn VILL sköta sig men kan kanske inte.....tänk på det!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Vet vem du pratar om och håller med dig, det är för jäkligt.Fint inlägg Sandra:)

2010-05-31 @ 23:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0