Nu börjar de!

Nu börjar de faktiskt verkligen närma sig! Så att man lite börjar förbereda sig, snart växla pengar, kolla så att alla kläder är ok, allt ordnat till barnen här hemma, alla kom ihåg lappar klara, pass ok, skype fixat ifall kris uppstår och sen den stora biten...mammahjärtat är på plats och mår ok!
Dom här sista dagar består mellan städning & matlagning endast av mys mys mys och tid med barnen!
Mina oro och så är för Vilmer. Tuva hon fattar noll och hon är så lätt att ha och göra med, Tim vi har pratat, gosat och han tycker det är helt ok. Vilmer ska vi berätta för på måndag, finns ingen mening att börja nu. Han är så VÄLDIGT mammig OCH pappig nu, är inne i en känslig fas med sig själv, varit borta från dagis länge osv så han är jag orolig för hur allt ska gå. Kanske går de galant kanske inte. Vi har bestämt att den natten/morgon vi åker ska vi inte vara under samma tak som Vilmer. Han ska få somna tryggt med oss nära. Däremot om han vaknar så är de mormor som finns där, jag fixar helt enkelt inte att om han vaknar när vi ska ge oss iväg, han gråt och denna ögon....då kommer hela jag brista fullständigt. Så för min och Vilmer skull gör vi så. Ska gosa såååå med honom sista natten och Tuva ska pussas ihjäl! Tim har jag kramat och pussat sönder och honom får jag gosa lite till med på söndag.

På tisdag morgon när vi går ombord på planet då är det bara jag och jonas som finns! Då är det vår tid & batterierna som går på låg ska laddas till fullt!

Den stora nya grejer är annars att jag nu inte längre är mammaledig! Nu har Jonas tagit över och jag jobbar, vilket är skitkul! När jag stänger dörren på kvällen, sätter mig i bilen så känner jag bara positiva sidor, puuuuuuuuuuuuuuuust hörs nog från mig och ett annat sorts lugn in´finner sig. Det känns så bra att jobba igen, att få LÄNGTA efter barnen och orka med dom på ett helt annat sätt.

Idag har vi storstädat, dammsugat, dammtorkat, skurat badrummet, torkat lister, torkat golv och fått iordning. Skönt! Lunchen är avklarad och vi har hela familjen sjunkit ner i soffan. Så skönt att vi fick allt gjort på fm och nu bara kan mysa. Riktigt trist väder ute så vi håller oss inne.

Ska ge mig iväg till affären sen för att handla hem till mina föräldrar nästa vecka. Jonas ska jobba natten så ikväll ska jag se färdigt SATC 2!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0