Bruten arm...

SISTA DAGEN när vi har studsmattan uppe så faller Vilmer ner med resultatet en bruten underarm...

Jag höll på att knäppa av skyddsnätet, fått loss det och rullat ihop det. Vände mig om för att gå till garaget och slänga det hann bara vända ryggen till så låg han där på marken, grät som en galning och skakade... Några timmar senare satt vi på Ortoped akuten, Vilmer inlindad i en filt och med ett id-armband på sin lille arm och väntade... 22:40 träffade vi läkaren och 01:30 röntgades Vilmer och vid 02 fick han sitt gips. Det blev en lång natt!
Svärmor va hemma hos oss med Tuva, Tim va hos mina föräldrar. När vi väl va hemma igen vaknade Tuva (som sov i sin resesäng under trappan). 5:30 fick jag henne att sova igen och 6:30 ringde min klocka, så det blev 60mmin sömn den natten. 7:15 skulle jag vara hemma hos mina föräldrar för att hämta Tim och köra honom till skolan, behöver jag tillägga att jag somnade i soffan igårkväll helt utslagen?? Kämpade mig igenom Idol sen sov ajg som ett barn tills jag hörde att dörren öppnades och Jonas kom hem.

Nu rullar dagarna på lite segare än vanligt. Vilmer har ont & är samtidigt rastlös inte en helt enkel kombination. han ska nu vara hemma från dagis i 3 veckor tills vi har återbesök. Hälsade på dagis idag och har bestämt vi ska hälsa på ibland så han inte kommer ifrån det för mkt.

Em har varit mysig, rena sommardagen ju! Vi har alla suttit ute i de geggiga rabatterna, rensat ogräs och blivit smuttsiga. Barnen är nyduschade och har hoppat i myskläder. Jag ska ställa mig vid spisen för att få till dagens middag, köttfärslimpa med potatis, brunsås & lingon!

Kommentarer
Postat av: Linda

Nä fy vilken otur! Stackars Vilmer! SÅ jobbigt när dom slår sig och en hel natt på akuten gör ju inte saken bättre. Hoppas att han snart blir lite bättre och börjar röra på fingrarna. Då brukar ju svullnaden lätta lite.



Kramar

2010-09-24 @ 19:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0