Inskolning!

Inskloning, vilket stort ord det är för varje förälder! Trösten för mig detta året är att det nu är min 3e gång OCH på samma dagis! Man känner tryggheten för att man vet reslutatet framöver. För mig iår kändes de tryggt också att Tuva är som person väldigt social, framåt & älskar dagislivet med att det ständigt händer nya saker! Hon har inte brytt sig ett skvatt om mig, hon är bara överlycklig att äntligen få stanna kvar. Annars har hon ju bara fått vara med för att lämna & hämta Vilmer. Sovstunden har varit de enda jag tänkt HUR ska det gå.... Dag 1 tog det 1 timme innan loppan somnade för att sedan sova ynka 20min. Dag 2 tog det 10 min och då sov hon 70min=BRA!!! Idag dock, ingen bra dag som jag hoppas vi stryker ur protokollet och ser som en enda gång... Efter 30min bestämde jag mig för att lämna över henne till Frida. Hon va så pigg och gla. Ligga på en madrass när jag istället kan vinka, snurra runt, springa till de andra barnen (som sov så gott) verkade hon tycka. Hör till att hon vaknade 03:45 och sedan va uppe 1½ timme vilket resulterade att prinsessan sov till 9 idag. Nu i efterhand inte så smart, jag misstänker att hon helt enkelt inte va trött när vilan kom. Men kl 15 när jag kom in på dagis i hopp om att hämta en glad tjej möts jag av stora krokodiltårar och förtvivlan=en övetrött tjej!
I med henne i vagnen sen sov hon på 2 min...
För dagiset har jag fullt förtroende. Det enda jag haft stora pekpinnar och föreläsning om är att jag är MYCKET noga med hur prinsessan är klädd ute! När vi kom idag kunde jag räkna till FEM små 1-2åringar som gick UTAN vantar och en som hade dom så långt ner att han OMÖJLIGT kunde ta en spade el använda sina händer!
Sa klart och tydligt att kommer jag hit och hon är utan vantar, mössan på sne el overallbenen ovanför stövlarna DÅ får jag ett smärre utbrott. Jag är ingen gnällig förälder annars men just hur mitt barn är klätt ute i kyla, DÄR e jag noga! Så idag fick dom veta vad som gäller med henne. ALDRIG utan vantar & allt på sin plats och fleecejacka på sig! Tror dom förstått läget nu. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0