Kalastajm!

Idag har barnen och jag varit lediga från dagis & jobb. Har spenderat mycket tid tillsammans med barnen nere på golvet. Vilmer tycker ju det är så mysigt och roligt när man leker med honom. Det är så härligt att se hur han drar igång alla dessa fantasilekar. Han har bakat för mig idag, gjort tårta, sjungit Vi gratulerar, fiskat, byggt lego, sen leker vi Batman och han berättar vad jag ska säga, göra osv.
När han "bakar" el lagar mat e det med sån inlevelse. Han hämtar skålar, vispar, sen lägger han allt möjligt i dessa skålar som ska vara ägg, mjöl, smör och allt vad det är. Det märks att han varit mkt med oss i köket, bakat och lagat mat. Sen när kakan e klar, skär han upp och delar ut tallrikar till mig och Tuva så ska vi sjunga och äta. Att leka kalas e de roligaste som finns om ni frågar Vilmer! Ögonen riktigt lyser av glädje i honom. Min älskade unge!
När Tuva loppan sov middag mös vi bara. Vilmer tog täcke och kudde, ville se film och kröp upp i min famn. Passade mig utmärkt då mitt huvud dunkat hejvilt idag pga bihålsinflammationen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0