Ronald McDonald hus!

Skulle det en dag av någon anledning landa så mkt pengar på mitt konto att en inkomst inte längre är nödvändig eller sen när tid inte längre är ett problem=pensionär DÅ ska jag börja engagera mig här:
http://www.ronaldmcdonaldhus.se/Engagera-dig.aspx?ID=57
Känner att DE är verkligen något jag vill göra. Nu med 3 barn och bara som volontär så är det varken praktiskt genomförbart och inte rent ekonomiskt heller.
Att jag skulle jobba inom vården på något sätt har det aldrig varit något tvivel om!
Igår va vi hos barnens farmor. En riktig mysdag, vi kan koppla av, barnen leker, vi fikar, äter gott (pizza denna gången) barnen fick lite gottor, pratar & myser! Vilmer somnade fort i bilen. När vi kom hem, klädde av honom och la honom vaknade han till bad om välling-fick det. Kröp nära mig och sen hörde man en ynka trött röst som sa:
-vi glömde läsa bok, ny bok.
Han e så go den ungen, mysigare finns inte. Så det blev en saga igår också sen somnade han gott min prins!
Mina älskade trollungar, jag hoppas Ni alltid får vara friska & glada. Vet inte hur jag skulle klara mig utan Er!!!!


Idag har jag & Tuva hälsat på dagis en snabbis, vi letade egentligen efter Vilmers fleece som är spårlöst försvunnen. Blev en sväng bort till Anna för att säga hej. Dagisgruppen från Monet gul kom ut. Tuva gick rakt in i ledet och struntade fullständigt i mig, som hon tänkte att ok här ska jag nog vara:-) Inskolningen nästa vecka blir nog inget problem!
Påvägen hem hände dock en olycka, Tuva snubblade och for handlöst med ansiktet rakt ner i marken mitt på en snö/is fläck.... Blodet rann, snabb färd hem där vi konstaterade att de fick bli akut besök ner till vc. Farbror dr kom. Diagnos: Skrapad kind, näsa (som tackolov va hel) och ett fult jack mellan näsan & läppen så där har hon nu blivit tejpad. Skönt vi slapp sy!
Vilmer är lite förkyld, så idag händer här inget mer! Lek med grannarna står nog på schemat i em.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0